Voor Fioretti Lisse was het de eerste keer dat zij de laatste week van maart de week “Dromen en Doen” volledig zelf organiseerden en het was ook de eerste keer in 3 jaar dat het weer door kon gaan.
Vanuit de school kwam in januari de vraag of we een of meerdere opdrachten konden formuleren voor Havo 4-studenten in het kader van hun loopbaanoriëntatie. De studenten solliciteerden op onderwerpen of bij bedrijven en gaven daarbij ook hun motivatie aan. Een vijftal heeft zich gemeld voor FMHL.
Wat doet FMHL, wat betekent het voor de gasten en medewerkers en in “welke wereld” bevindt een stichting als deze zich? Wat komt daar allemaal, naast het duofietsen zelf, bij kijken? Welke keuzes maak je en hoe stem je daar je beleid en acties op af, als jonge, snel groeiende stichting? Zij hebben twee vrijwilligers en gast gesproken voor meer achtergrond informatie. We hebben deze week een aantal keer de groep samengezeten om meer uitleg en toelichting te geven op de bij hun bestaande vragen.
De leerlingen hebben een “organizational mindmap” gemaakt die als basis kan dienen voor discussies en besluitvorming en toekomstperspectieven. Dit alles vond plaats in de laatste week van maart.
Op vrijdag 1 april jl. hebben de leerlingen de mindmap op de “Eindmarkt” in hun kraam gepresenteerd aan hun ouders, de leerkrachten en de organisaties. Ook gaven zij nog een paar leuke tips voor social media om jongere doelgroep (17/45 jaar) te bereiken. Dank jullie wel en veel succes in de studie!
Geef een reactie