Daltonschool probeert duofiets uit

geplaatst in: Nieuws, Uncategorized | 1

Leen en Yolanda zijn met de duofiets naar de Daltonschool in Hillegom geweest om de fiets te presenteren aan de kinderen van groep 8.

KinderGemeenteRaad

Sommige van de leerlingen van de Daltonschool hadden meegedaan met De KinderGemeenteRaad 2022. De KinderGemeenteRaad mocht € 2000,- besteden aan 3 creatieve amendementen en daar zat Fietsmaatjes Hillegom Lisse zeker bij! Er werd € 500,- gereserveerd voor ons project “Adopteer een fiets”.
De kinderen waren enthousiast en zouden graag een keer de duofiets willen zien. Ze wilden weten wat het voor fiets is en wat de doelen zijn van zo’n duofiets.

Makkelijk praten

Leen legt aan leerlingen van de Daltonschool uit wat het doel van de duofiets is.

We hebben de duofiets op het schoolplein neergezet en gewacht op de schooljuffrouw met haar groep 8. De kinderen kwamen in groepjes naar buiten. Leen heeft ze uitgelegd dat de kracht van de duofiets is, dat de vrijwilliger en de gast naast elkaar zitten, om tijdens de fietsrit makkelijk te kunnen praten. Leen vertelde ook dat de fiets een grote accu heeft en dat je kunt fietsen met een ondersteuning. De gasten mogen en kunnen meefietsen, maar de gasten kunnen niet sturen en remmen.

Rondje fietsen

Toen Leen vroeg of de leerlingen een rondje mee wilden fietsen, werd er enthousiast gereageerd dat ze dat wel leuk vonden. Er was een scholier die zei: “Als ik 16 jaar ben, wil ik dit ook doen als vrijwilliger”, hoe geweldig zo’n reactie. Zelfs de juffrouw zei: “Als ik meer tijd heb, geef ik me op als vrijwilligster.”

Zo genoten de kinderen van de uitleg en het ritje op het schoolplein, waar het wat drukker werd vanwege het speelkwartier. En wij hebben genoten van de kinderen die belangstelling hadden voor de duofiets!

  1. Christa Portegies

    Wat ziet dat er gezellig maar ook leerzaam uit! Iedereen blij met zo een onderwijzer en actief uurtje denk ik?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *